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To return your SRM PowerMeter, PowerControl or other SRM product for service, battery replacement, or repair, please download the PDF form listed below. Be sure to fill out as much information as possible and include a phone number and email address so that an SRM representative may contact you. Please ship your package via an insured shipping carrier (UPS, FedEx, or USPS).
Once you have shipped your SRM, please track your shipment with the courier company prior to calling the Service Center.
Please ship to:
PowerMeter Service
Right crank arm with PowerMeter and chainrings attached
(Note: a $20 cleaning charge is applied if not cleaned).
PowerControl Service
PowerControl
Optional - Any small parts you would like to have tested (ex: charger, wiring harness, download cable)
General Service Costs:
Other Services:
Service Turnaround times vary depending on location. For information about service work performed by our US office, please visit: https://www.ridesrm.com/service-repair
Service work has a 1 year warranty from the date of service. If the SRM is still under its original warranty, the new warranty is 1 year or to the end of the original three-year warranty, depending upon which is longer.
Return shipping will be covered by SRM for UPS Ground shipping in the US only. Expedited and international shipping will be at the expense of the customer.
Bei Reparaturen oder Reklamationen ihres SRM PowerMeters oder PowerControls laden Sie bitte das SRM Serviceformular herunter und senden Sie es uns vollständig ausgefüllt mit ihrem Gerät zu.
Bitte achten Sie auf eine ausführliche und reproduzierbare Fehlerbeschreibung, und vergessen Sie nicht ihre Email-Adresse und Telefonnummer für Rückfragen anzugeben. Schicken Sie Ihr Gerät wie unten angegeben mit dem Serviceformular und einer Rechnungskopie an unsere im Formular angegebene Adresse.
Dem Erstbesitzer wird auf SRM Produkte eine 3-jährige Garantie auf Material- und Verarbeitungsmängel eingeräumt. Diese Garantie ist auf Fabrikationsfehler beschränkt und schließt Schäden aus, die durch unsachgemäßen Gebrauch, normale Abnutzung oder Verschleiß nach längerem Gebrauch zurückzuführen sind.
Einen (notwendigen) Batteriewechsel und eine Rekalibrierung führen wir ohne weitere Rückfragen aus. Die Kosten hierfür entnehmen sie bitte der unten angegebenen Übersicht. Wird ein Kostenvoranschlag gewünscht, ist dies auf dem Serviceformular zu vermerken. Alle weiteren Arbeiten führen wir nur nach Rücksprache mit Ihnen aus.
Falls Sie eine Sendung ausserhalb der EU an uns/SRM Germany schicken kontaktieren
Sie bitte vorher unseren Customer Service unter +49 2461 69 123 20, -21 oder -26.
Bitte schicken Sie Ihr Gerät an:
Laden Sie das Serviceformular herunter und schicken Sie es uns mit Ihrem Gerät zu.
Dies gehört in ein Service-Paket an SRM:
Dies gehört NICHT in ein Service-Paket an SRM:
Kosten für Servicearbeiten:
Zusätzliche Servicekosten:
Alle Preise verstehen sich zzgl. Versandkosten und inklusive 19% deutscher Mwst.
Service-Zeiten und Versandinfos:
Download and include this form with service or repair items.
PowerMeter Service
Right crank arm with PowerMeter and chainrings attached
(Note: a cleaning charge is applied if not cleaned).
PowerControl Service
PowerControl
Optional - Any small parts you would like to have tested (ex: charger, wiring harness, download cable)
Service work has a 6-month warranty from the date of service. If the SRM is still under its original warranty, the new warranty is 6 months or to the end of the original three-year warranty, depending upon which is longer.
Return shipping will be covered by SRM for UPS Ground shipping only. Expedited shipping will be at the expense of the customer.