Service und Reparatur

Bitte wählen Sie Ihre Region aus:

Bitte wählen Sie Ihre Region aus: 0
Nordamerika 1
Zentralamerika 1
Südamerika 1
Karibik 1
Europa/Deutschland (Ausgenommen Italien) 2
Afrika 2
Großbritannien 5
Italien 4
Australien 3
Neuseeland 3
Asien  2

To return your SRM PowerMeter, PowerControl or other SRM product for service, battery replacement, or repair, please download the PDF form listed below. Be sure to fill out as much information as possible and include a phone number and email address so that an SRM representative may contact you. Please ship your package via an insured shipping carrier (UPS, FedEx, or USPS).

Once you have shipped your SRM, please track your shipment with the courier company prior to calling the Service Center.

Please ship to:

SRM Service Center

720 W Monument Street

Suite 200

Colorado Springs, CO 80904


What to include:

PowerMeter Service

Right crank arm with PowerMeter and chainrings attached
(Note: a $20 cleaning charge is applied if not cleaned).

PowerControl Service

PowerControl
Optional - Any small parts you would like to have tested (ex: charger, wiring harness, download cable)

What NOT to include:

  • Left crank arm
  • Bottom bracket
  • Pedals
  • Handlebar clip
  • Software CD
  • Cadence Magnet 

Service Costs:

General Service Costs:

  • PowerMeter battery change, calibration, full inspection, testing: $185
  • PowerMeter Rechargeable Battery Upgrade: $499
    (comprehensive service plus new circuit board for rechargeable battery)

  • PowerControl battery change, full inspection, testing: $95

Other Services:

  • New PowerMeter circuit board: $399
  • PowerMeter Calibration: $60
  • New PowerMeter decal: $30
  • New PowerMeter lid: Wireless $50, Wired $120
  • Additional Labor Fee for advanced non-warranty repair $75
  • New chainring bolts: $25
  • New PowerControl circuit board: $275
  • New PowerControl LCD Screen: $150
  • New PowerControl Top Case: $50
  • New PowerControl Bottom Case: $50

 

Service Turnaround Times:

Service Turnaround times vary depending on location.  For information about service work performed by our US office, please visit: https://www.ridesrm.com/service-repair

 

Warranty for Service Work:

Service work has a 1 year warranty from the date of service. If the SRM is still under its original warranty, the new warranty is 1 year or to the end of the original three-year warranty, depending upon which is longer.

Warranty Service Shipping Policy:

Return shipping will be covered by SRM for UPS Ground shipping in the US only. Expedited and international shipping will be at the expense of the customer.

Customers from outside United States:

  • List instructions for sending back international repairs not as sale items but with “repair / service” listed on form – to be returned.
  • SRM is not responsible for paying duties, taxes, or brokerage fees. 
  • On Waybill please mark that duties will be paid for by customer to avoid paying the duty charges after SRM has received your package.
  • On Waybill, note that you are sending in your SRM for REPAIR services so that you will not be charged duty.

 

 

Bei Reparaturen oder Reklamationen ihres SRM PowerMeters oder PowerControls laden Sie bitte das SRM Serviceformular herunter und senden Sie es uns vollständig ausgefüllt mit ihrem Gerät zu.

Bitte achten Sie auf eine ausführliche und reproduzierbare Fehlerbeschreibung, und vergessen Sie nicht ihre Email-Adresse und Telefonnummer für Rückfragen anzugeben. Schicken Sie Ihr Gerät wie unten angegeben mit dem Serviceformular und einer Rechnungskopie an unsere im Formular angegebene Adresse.

Dem Erstbesitzer wird auf SRM Produkte eine 3-jährige Garantie auf Material- und Verarbeitungsmängel eingeräumt. Diese Garantie ist auf Fabrikationsfehler beschränkt und schließt Schäden aus, die durch unsachgemäßen Gebrauch, normale Abnutzung oder Verschleiß nach längerem Gebrauch zurückzuführen sind.

 

Einen (notwendigen) Batteriewechsel und eine Rekalibrierung führen wir ohne weitere Rückfragen aus. Die Kosten hierfür entnehmen sie bitte der unten angegebenen Übersicht. Wird ein Kostenvoranschlag gewünscht, ist dies auf dem Serviceformular zu vermerken. Alle weiteren Arbeiten führen wir nur nach Rücksprache mit Ihnen aus.

Falls Sie eine Sendung ausserhalb der EU an uns/SRM Germany schicken kontaktieren
Sie bitte vorher unseren Customer Service unter +49 2461 69 123 20, -21 oder -26.

 

Bitte schicken Sie Ihr Gerät an:

Schoberer Rad Messtechnik GmbH

Rudolf-Schulten-Str. 6

52428 Jülich

Deutschland

SRM Serviceformular

Laden Sie das Serviceformular herunter und schicken Sie es uns mit Ihrem Gerät zu.

PDF, 74 K

Dies gehört in ein Service-Paket an SRM:

  • Ausgefülltes Serviceformular
  • PowerMeter Service: Rechter Kurbelarm mit PowerMeter und Kettenblättern. Bitte den PowerMeter und die Kettenblätter vor dem Versand gründlich reinigen, um Kosten für eine Reinigung zu vermeiden.
  • PowerControl Service: PowerControl und alle Teile (Kabelsatz, Ladegerät, etc.)


Dies gehört NICHT in ein Service-Paket an SRM:

  • Linker Kurbelarm
  • Tretlagersatz
  • Pedale
  • Lenkerhalter
  • Software USB-stick
  • Trittfrequenzmagnet

Kosten für Servicearbeiten:

  • PowerMeter Batteriewechsel, Kalibrierung, vollständige Durchsicht, Test: €130
  • PowerControl Batteriewechsel, vollständige Durchsicht, Test: €70

 Zusätzliche Servicekosten:

  • Neue PowerMeter Elektronik: €399
  • PowerMeter Kalibrierung: €130
  • Neues PowerMeter Dekor: €50
  • Neuer PowerMeter Deckel: Wireless (drahtlos) €40, Wired (drahtgebunden) €140
  • Neue Kettenblattschrauben: €17,85
  • PowerControl Batteriewechsel: €70
  • Neue PowerControl Elektronik: €299
  • Neues PowerControl LCD Display: €130
  • Neues PowerControl Oberteil Gehäuse: €29,75(PC5-7) bzw. €95(PC8)
  • Neue Tastatur €40
  • Neues PowerControl Unterteil Gehäuse inklusive Stecker: €70

Alle Preise verstehen sich zzgl. Versandkosten und inklusive 19% deutscher Mwst.

Service-Zeiten und Versandinfos:

  • Die durchschnittliche Durchlaufzeit im Service beträgt zehn Arbeitstage. Wir verwenden UPS als Paketdienst. 

Zur Englischen Seite.


SRM Service & Repair Form

Download and include this form with service or repair items.

PDF, 150 K

What to include:

PowerMeter Service

Right crank arm with PowerMeter and chainrings attached
(Note: a cleaning charge is applied if not cleaned).

PowerControl Service

PowerControl
Optional - Any small parts you would like to have tested (ex: charger, wiring harness, download cable)

 

What NOT to include:

  • Left crank arm
  • Bottom bracket
  • Pedals
  • Handlebar clip
  • Software CD
  • Cadence Magnet 

 

 

 

Service Turnaround Times:

  • General Service time for a PowerMeter is 3-5 business days, excluding shipping.
  • General Service time for a PowerControl is 3-5 business days, excluding shipping. 
  • SRM returns shipments via UPS Ground. You may select expedited shipping at additional cost.

 

Warranty for Service Work:

Service work has a 6-month warranty from the date of service. If the SRM is still under its original warranty, the new warranty is 6 months or to the end of the original three-year warranty, depending upon which is longer.

 

Warranty Service Shipping Policy:

Return shipping will be covered by SRM for UPS Ground shipping only. Expedited shipping will be at the expense of the customer.

 

Customers from outside Italy:

  • List instructions for sending back international repairs not as sale items but with “repair / service” listed on form – to be returned.
  • SRM is not responsible for paying duties, taxes, or brokerage fees. 
  • On Waybill please mark that duties will be paid for by customer to avoid paying the duty charges after SRM has received your package.
  • On Waybill, note that you are sending in your SRM for REPAIR services so that you will not be charged duty.

 

 

Zur Englischen Seite.